4 kilo lettere, flottere hud og mindre mavesmerter

16. april 2019

Det er lidt i bølger, at der er gang i bloggen her. Men nu er det altså tid til, at vi tager endnu en bølge, hvor der kommer lidt gang i den herinde. – Ihvertfald noget mere gang i den, end der har været de sidste 3 uger. Det er også ret let at slå, ha!

I dag skal du møde Lina og Steffen. – Et sejt par fra Ringsted, som skrev til mig med deres imponerende resultater efter, at de havde kørt efter min 4-ugers kostplan. Her kan du læse om de 4 uger, hvad de fik ud af dem, og hvordan det var at følge kostplanen sammen.

_____________________

Navne            Steffen og Lina
Alder              34 og 29 år
Bopæl            Ringsted

Hvornår hoppede I på MK’s 4-ugers kostplan?
Vi købte kostplanen en af de første dage i januar og startede så den efterfølgende mandag den 7. januar.

Hvad var jeres motivation for at ændre jeres kost/livsstil?
Vi ville gerne have lidt mere struktur i vores kost og smide nogle af de ekstra ”kæreste-kilo”, som vi havde taget på. Derudover, kunne det også være rart med inspiration til at gøre de forskellige måltider mere interessante.

Har I opnået det, I ville have ud af det?
Ja, det synes vi bestemt. Vi har begge tabt os, og vores måltider har været alt andet end kedelige.

Hvad har ændringerne på jeres kroppe været? Fx. bedre søvn, tabte kilo, mere energi o.a.?
Vi har tabt ca. 4 kilo hver samt adskillige cm. rundt omkring på kroppen.

Steffen: Jeg lider af irritabel tyktarm og bliver derfor nemt oppustet og får kraftige mavesmerter. I de 4 uger var der kun en enkelt gang, hvor jeg oplevede dette, hvilket er en markant forbedring.

Lina: Jeg har siden teenageårene døjet med meget uren hud og før fået receptmedicin til at behandle urenhederne. De 4 uger på kostplanen har medført, at jeg har fået meget renere hud, og jeg føler ikke længere, at det er så slemt at gå ud uden make-up.

I har fulgt principperne i de 4 uger sammen. Hvordan har det været at have haft hinandens støtte?
Det har været nemmere ikke at falde i, da vi jo også lidt har haft hinanden at stå til regnskab for. Vi valgte at måle os med målebånd søndag inden opstart og så først igen den sidste dag på kostplanen. Men vi har været på vægten hver søndag for at se, om det gik den rette vej. Vi har heldigvis en vægt, der viser både fedtprocent, muskelmasse og bodyage. Når vi skulle vejes hver søndag, ville vi gerne vise den anden, at vi havde gjort det godt i den forløbne uge, og det var en motivation. Vi tror, at det gør en forskel, når man sådan skal vise en anden, hvordan ugen er gået fremfor, at det kun er en selv, der følger med.

Hvornår har det været ekstra hårdt?
Lina: Jeg synes, at det har været hårdest på arbejdet. Jeg har en meget sød tand, så det har været hårdt at sige nej til slik og kage, og det var der meget af i januar. Hvis jeg på forhånd vidste, at en kollega ville have kage med pga. en fødselsdag eller lignende, så kunne jeg dog forberede mig ved at have et lille snackbrød med, som jo smager som kage. Så var jeg heller ikke helt udenfor, når de andre stod og smovsede.  

Steffen: Det hårdeste for mig har nok været at skulle undvære Coca Cola! Jeg elsker cola og drak det gerne hver dag. I de 4 uger på kostplanen har mit cola-indtag været minimalt, og der er max. blevet drukket det ene lille glas om ugen, som planen tillader. Her efter de 4 uger holder jeg stadig igen med at drikke cola, men så nyder jeg det også bare ekstra meget de dage, hvor jeg tillader mig selv at drikke al den cola, jeg har lyst til.

Vil I blive ved med at følge principperne sammen?
Ja, vi følger stadig principperne – dog med mere plads til nydelsesmåltider. Vi har købt nogle flere MK bøger for således at få flere opskrifter, og så bruger vi MK app’en. Lina laver hver søndag en kostplan for den kommende uge baseret på MK opskrifter, eller bare den viden om, hvad principperne er og dermed, hvad et måltid skal indeholde.

Vi var ret enige om, at købet af den 4-ugers kostplan ikke bare skulle være en kur, men en mindre livsstilsændring. Derudover ville vi også gerne væk fra, at aftenens menu oftest blev besluttet i supermarkedet, når man kom hjem fra arbejde. Nu har vi en plan for hver dag, og vi handler max. ind 2 gange om ugen. Dermed undgår vi også spontant køb af fastfood, da vi jo allerede har købt ind til, hvad vi skal have at spise.

Og så lige den sidste: Hvad har været jeres go-to-ret fra kostplanen?
Steffen:Det må det helt klart være spidskålslasagnen! Lasagne er min livret, og det viste sig faktisk, at lasagne lavet på spidskål slet ikke er så slemt.

Lina: Jeg kunne rigtig godt lide pølsemixen, men chili con carne-opskriften var også rigtig god!

Af morgenmaden er vi begge rigtig glade for de grønne proteinvafler, som vi også allerede har lavet igen her efter, at de 4 uger var ovre.

___________________

Tusind tak til jer to!

Du kan finde opskrifterne og hele planen som Lina og Steffen har spist efter i kostplanen. Den finder du her på shoppen.
Hvis du mere er typen, der skal holdes lidt mere i hånden og have mig tættere på, så hop med på den kommende MK online Camp, som starter her den Xx. Du kan læse mere om her.

Del: