17. apr 2020 MK principperne

Alt du skal vide om skyrbollerne

Det er ved at være et års tid siden, jeg udviklede de ret så populære skyrboller. Tænk sig hvordan en opskrift pludselig kan tage rumpetten på én, og blive en yderst succesfuld ting!? Sådan har det været med skyrbollerne. I er mange der har bagt de skide skyrboller, som vi engang kaldte dem. Dengang hvor der var cirka 500 spørgsmål til skyrbollerne hver dag. Haha det var helt crazy. Den dag i dag får vi ikke 500 spørgsmål om skyrbollerne, men vi får stadig mange. Derfor har jeg samlet nogle af de mest stillede spørgsmål her, så du kan finde svar på dine gode spørgsmål.

Men lad mig lige starte med at slå fast, hvorfor mine skyrboller er blevet så populære:

Som du kan se her på billedet, hvor der til venstre er en af MKs skyrboller og til højre er en almindelig grovbolle, så indeholder en skyrboller over 50% så meget protein som en almindelig bolle samt ca. 40% færre kulhydrater. Den vejer også næsten dobbelt så meget, som en almindelig bolle, men har stadig samme kalorieindhold. Hvis jeg regnede kalorieindholdet ud pr. 100 gram, ville vi se, at skyrbollen indeholdte ca. 45% færre kalorier pr 100 gram sammenlignet med en almindelig bolle.

Alt dette gør, at skyrbollerne er både mættende, blodsukkerstabiliserende og nå ja – så smager de også virkelig godt. Både når de er kølet af, efter du har bagt dem og næste dag, hvis du skærer en bolle over og kommer dem på brødristeren. Mmmm

Her kan du læse nogle af de mest stillede spørgsmål til skyrbollerne

Hvor finder jeg opskriften på skyrboller?
Svar: Du kan finde opskriften flere steder. Her kan du se, hvor du kan tilkøbe opskriften:

Hvilken fiberHUSK skal jeg bruge til mine skyrboller?
Svar: Du skal bruge den gule fiberHUSK til skyrboller, og det skal være den, der er egnet til bagning. Hvis du har fået købt den grønne husk i stedet, så skal du bruge dobbelt mængde. Vi anbefaler, at man køber den gule, da den i vores optik giver de bedste resultater og bollerne bliver ikke så flade. Du kan se den her.

Hvor mange kalorier er der i en skyrbolle?
Svar: Vi tæller jo ikke kalorier i MK, men det er heller ikke noget vi lukker øjnene for. Vi vil gerne lave et livsstilsunivers, hvor du ikke behøver at tælle kalorier, for at tabe dig, da det at tælle kalorier kan tage al fokus fra dig selv, din krop og dine behov. Så det er vi meget imod. Men der er 166 kcal i en bolle. I MK kører vi efter MK principperne i stedet for kalorietælling, hvilket er en befrielse for mange. Her svarer en skyrbolle til 1 knytnæve protein og et stykke frugt.

Hvordan undgår jeg, at mine skyrboller bliver flade?
Svar: Du skal for det første huske at lade dem stå og trække i minimum 10 minutter – gerne mere. Derudover skal du bruge den gule fiberHUSK og bruge 2 store spsk. af det. Og sidst men ikke mindst husk at lave boller og ikke pitabrød, når du former dem. Om der er forskel på den skyr man bruger, det kan vi ikke helt lure.

Hvis jeg har købt e-bogen med skyrbollerne, kan jeg så også få åbnet op for opskriften på appen?
Svar: Nej desværre. Det er to forskellige platformer. Vores hjemmeside og vores app arbejder desværre ikke sammen på den måde, så du skal se det som to separate produkter og dermed to forskellige køb.

Hvordan skal skyrbollerne opbevares?
Svar: Du skal opbevare dine skyrboller i køleskabet. Her kan de holde sig i 3 dage. Du kan også sagtens fryse dem. Så lav endelig en stor portion.

Hvordan ruller jeg dejen ud?
Svar: Jeg har faktisk lavet en video om dette. Den kan du se her på instagram.

Det var alt fra skyrbolle landet. Jeg håber, du kan li´bollerne og de mange forskellige retter, du kan trylle dejen til.

Velbekomme 🙂

Piiiist! Har du prøvet at lave min brødgrød til morgenmad? Den er lex! Du finder den her.

Brødgrød med pærer og pistacienødder

MK Nyhedsbrev



Tilmeld
MK Principperne MK Principperne MK Principperne